Susi Geiger est professeur de marketing et d’études de marché à la Smurfit School of Business de l’University College Dublin, à Dublin / Irlande. Les recherches du professeur Geiger portent sur les questions de justice distributive et de bien collectif sur des marchés aux intérêts multiples et conflictuels des parties prenantes, en particulier les soins de santé.
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Le projet
Titre : Peak Pharma: Drugs, Value Extraction and Global Discontent in Pharmaceutical Markets
Mots-clés : Pharmaceutical markets, healthcare, market shaping, social movements, public good, digital health
Sélection de publication
Bourgeron, Théo & Susi Geiger (2022): Building the weak hand of the state: Tracing the market boundaries of high pharmaceutical prices in France. New Political Economy 27(5), 837-850. https://doi.org/10.1080/13563467.2022.2036115
Geiger, Susi & Aisling McMahon (2022): An institutional analysis of the landscape and proliferation of proposals for Global Vaccine Equity for COVID-19: Too Many Cooks or too many Recipes? Journal of Medical Ethics. https://doi.org/10.1136/medethics-2021-107684
Geiger, Susi & Nicole Gross: “A tidal wave of inevitable data? Assetization in the consumer genetics testing industry“ Business & Society Vol. 60(3), 614-649. https://doi.org/10.1177/0007650319826307
Geiger Susi (ed.) (2021): Healthcare Activism: Markets, Morals, and the Collective Good. Oxford University Press.